המחצית השנייה של המאה ה-20 עמדה בסימן היחס שבין האמנות המודרנית לחברה האמריקאית וערכיה. נבחן את דרכי החשיבה החדשים ואת האמנים פורצי הדרך משנות ה-50 ועד קצה המודרניזם בשנות ה-70.
תכנית הקורס – סמסטר ב:
חוזרים למציאות
סוף שנות ה-50: ג'ספר ג'ונס ורוברט ראושנברג ביקשו לשוב ולקשור את האמנות עם חיי היומיום.
פופ ארט
פניהן של חברת הצריכה ותרבות ההמונים בשנות ה-60 מתגלים דרך ציוריהם הפלקטיים, הצבעוניים והמפתים של אמני הפופ באנגליה ובארצות הברית.
אנדי וורהול
היטיב להכיר את המגמות החדשות בתרבות ההמונים בארצות הברית, וסיפק לה את כל מה שרצתה ויותר.
חדר משלהן
נשים חלוציות כבשו יותר ויותר את מקומן בשדה האמנות, והציגו דרך התבוננות חדשה על החברה בארצות הברית.
אמנות מושגית
על האמנים שביקשו להגיע אל יסודותיה הטהורים של האמנות עד כדי ביטולם.
קינטיקה
התנועה כיסוד מרכזי בחיים ובאמנות מוצאת את ביטויה אצל פסלים כמו אלכסנדר קאלדר ואחרים.
אור וחלל
מה שהיו בעבר אמצעים אמנותיים לתיאור המציאות הופכים למטרה ולנושאים בפני עצמם.
אדמה ומקום
האמנות פורצת את גבולות הגלריות והמוזיאונים, ומתערבת בסביבה הממשית ובנוף.
מועדים: 4 מרץ, 25 מרץ, 29 אפריל, 13 מאי, 27 מאי, 3 יוני, 17 יוני, 8 יולי