מחר יהיה אתמול: אתגרים ודילמות בעיצוב עכשווי - בית ציוני אמריקה - ZOA TLV

מחר יהיה אתמול: אתגרים ודילמות בעיצוב עכשווי

עולם העיצוב הוא אחד היצירתיים, המפתיעים והמשתנים תדיר בשדה האמנויות והתרבות. סדרה זו תציג את החדש והמסקרן בשדה זה לצד האתגרים המורכבים בעולם הדיגיטלי וברשתות החברתיות הפועלות בו. חוקרים, אוצרים ומעצבים יציגו כיוונים עתידיים ודילמות בתחומי עיצוב שונים: עיצוב מוצר, עיצוב גראפי, עיצוב אופנה, אדריכלות, נוף ועוד.

תכנית הקורס – סמסטר ב

בין עיצוב לאמנות

הרצאת מבוא על טשטוש הגבולות בין עיצוב לאמנות, על מתחים בין מתודות עבר להתפתחויות טכנולוגיות ובין הפונקציונלי ליפה, על האתגר של קיימוּת ואקולוגיה, ועל דילמות בסבך עולם המיתוג.

מרצה: ד"ר טלי גביש, מנהלת ועורכת ראשית, אסכולות
עיצוב היום בין עבר לעתיד

אמנות העיצוב מְשַקֶפֶת את הרעיונות הגדולים שלנו באמצעות צורות, חומר, טכנולוגיה ומערכות יחסים. מעצבים עכשוויים מבטאים דילמות ביחס לאופני ביטוי, לשפה ולסמלים. עיצוב בידי א.נשים למען א.נשים לעתיד טוב יותר.

מרצה: גלית גאון, ראש התוכנית לאוצרוּת בעיצוב, שנקר​
דילמות ומתחים בעיצוב גראפי עכשווי

פרינט או דיגיטל? מוחשי או וירטואלי? ערכי הקיימוּת מובילים לאיפוק ולצמצום מול הציפייה כי העיצוב יוליד ריגושים. האם האלגוריתם מתחיל לנגוס בתפקידו של המעצב?

מרצה: עדלי סטוק, מעצב גראפי ומרצה, בצלאל
מיחזור ומיחדוש בעיצוב טקסטיל ואופנה

מעצבים ברחבי העולם דוגלים בניצול מקסימלי של חומרי גלם. בזכות כישרון, דמיון ואמירה אישית חוזרים אלו כבמעשה קסם לחיים, ומקבלים הזדמנות נוספת.

מרצה: נעמה פאר, מעצבת, אוצרת וכתבת אופנה
עיצוב יפני עכשווי, תפיסות חדשות

קווי התפר בין עיצוב לבין אמנות, טכנולוגיה וטבע, בין עיצוב מסורתי לבין התחדשות, בין עיצוב פונקציונלי לבין עיצוב ניסיוני.

מרצה: עדלי סטוק, מעצב גראפי ומרצה, בצלאל 
ניאו-ברוטליזם – אתגרי תכנון במרחב מתעתע

אדריכלים, מעצבים, ובמיוחד הציבור, דחו כולם את שפת האדריכלות הברוטליסטית שהייתה נהוגה בישראל בשנות ה-50 וה-60 של המאה הקודמת. בשנים האחרונות קיימת נטייה לחזור לאתוסים, לאידיאולוגיה ולאסתטיקה של הברוטליזם כריאקציה לעולם הפוסט-מודרני.

מרצה: אדריכל אמנון רכטר, מרכז רכטר לאדריכלות
מסנטרל פארק להיי-ליין

כיצד שינה עיצוב נוף את תפיסת המרחב העירוני הציבורי בארצות הברית, ואיך השפיעו הפארקים הציבוריים על אדריכלות נוף עכשווית בשאלות של קהילה, נגישות, אקולוגיה ואסתטיקה.

מרצה: פרופ' נורית ליסובסקי, הפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים, הטכניון
מה הלאה? כיוונים חדשים ואתגרים עתידיים

כיצד חושבים לקראת העתיד? מי הם מעצבות ומעצבי העתיד? ומה הקשר בין נבואה למטע של כיסאות ירוקים? האם אנו באמת יכולים לדמיין את העתיד, או כפי שנאמר "אנחנו חולמים את המחר של אתמול"?

מרצה: גלית גאון, ראש התוכנית לאוצרות בעיצוב, שנקר
מועדים:
7 מרץ, 21 מרץ, 4 אפריל, 25 אפריל, 9 מאי, 23 מאי, 13 יוני, 27 יוני
לפרטים נוספים לחצו: "לאתר האירוע"
07מרץ 2022

מרתה

19:00

לאתר האירוע
קורס חדש של אסכולות: מחר יהיה אתמול - אתגרים ודילמות בעיצוב עכשווי. מרצים: ד"ר טל גביש, גלית גאון, עדלי סטוק, נעמה פאר, ד"א אמנון רכטר, פרופ' נורית ליסובסקי

אירועים דומים


דילוג לתוכן