מסביב לעולם בסירת מפרש - בית ציוני אמריקה - ZOA TLV

מסביב לעולם בסירת מפרש

88 אלף ק"מ, סערות עזות, שודדי ים, שחייה עם לווייתנים, איים טרופיים, לגונות תכולות ושבטים נשכחים

המרצה: טניה רמניק

מהנדסת מחשבים, חובבת חיות בכלל וסוסים במיוחד. טרם יציאתה למסע שילבה עבודה בהייטק עם יציאה לטיולים ומסעות לקצוות תבל. בהרצאותיה מספרת טניה על תרבויות ומנהגים במקומות הנידחים בתבל באמצעות חוויות אישיות מתובלות בהומור ובליווי מצגות מרהיבות.

 

האיים הקריביים – נופים ותרבות
מפרצים קסומים, הרי געש פעילים, חופי חול אין-סופיים, קרנבלים חושניים – נדמה שבאגן הקריבי אין רגע מנוחה. מפגשים עם אנשי תנועת הראסטפארי, סיפורים מקובה בעידן קסטרו, חגיגות עצמאות של האינדיאנים בארכיפלג סאן בלאס וגם זווית יהודית מפתיעה.

פולינזיה – אז והיום
פולינזיה היוותה מאז ומתמיד יעד נחשק למגלי ארצות מערביים. אדמות פוריות ואקלים טרופי, נשים בעלות יופי אקזוטי ומוניטין של מתירנות מינית ותושבים מקומיים עטורי קעקועים מכף רגל ועד ראש, שבו את דמיונם של רבים מהימאים והחוקרים שעם המפורסמים שביניהם נמנים קפטן קוק, קפטן בליי וצ'ארלס דרווין. מה היו הרשמים והחוויות של חוקרי העבר הללו? מה נותר מכך היום וכיצד השתנתה פולינזיה בעקבות חדירת המודרניות לאזור?

אבודים בנהרות של דרום אמריקה
במשך חודשים ארוכים הפלגנו לאורך הנהרות האינסופיים של דרום אמריקה בלב ג'ונגלים עמוסי תוכים וטוקנים, קופים ודובי נמלים. עשרות קילומטרים עמוק אל תוך היבשה, באזורים שאינם ממופים די הצורך, מצאנו את עצמנו "מתיישבים" על הקרקעית וממתינים לעליית הגאות הבאה כדי להמשיך בדרכנו. פילסנו את דרכנו אל מכרות זהב בלב גיאנה הבריטית, מתקני הענישה הידועים לשמצה בגיאנה הצרפתית (שבאחד מהם נכלא דרייפוס) ואל מפגשים מרתקים עם צאצאי העבדים האפריקאים שהובאו לסורינאם, והמפגש הבלתי אפשרי כמעט בין טבע, עבר קולוניאלי וחזית הקידמה הטכנולוגית בדמות בסיס שיגור הלוויני של אירופה.

באופן אישי
אספר על כמה דברים שהיו חלק בלתי נפרד מהמסע ומסקרנים את כולם: כיצד שני אנשים מסתדרים זו עם זה 24 שעות ביממה במשך כמעט עשור יחדיו בסירה קטנה? על מה רבנו? אילו משברים חווינו במהלך המסע? מה החזיק אותנו ברגעים הקשים ביותר? האם פחדנו? חלינו? השתעממנו? איך העברנו את הזמן בעצם? אספר על החלומות, על הגעגועים וגם על התובנות שחזרנו עימן לישראל.

27אוקטובר 2019

מרלן

20:00

21:30

אירועים דומים


דילוג לתוכן