תתקרבו, תראו | מאי-יוני 2019 - בית ציוני אמריקה - ZOA TLV

תתקרבו, תראו | מאי-יוני 2019

1 מתוך 4 אנשים יתמודד עם משבר נפשי במהלך חייו.

התערוכה היא פרי שיתוף פעולה של "עמותת אנוש" והאמן אסי רוזנברג בה מוצגים צילום, ציור וטקסטים של אמנים, המתמודדים עם מגבלות נפשיות שהחליטו להסיר את המסכות ולחשוף חששות, פחדים ופצעים נפשיים. בתערוכה יוצגו עבודות אמנות המנסות לפרש מה עובר בראש של המתמודדים על ידי טכניקות ואלמנטים שונים כגון סרטי וידיאו, ציור וצילום – כל אלה בתוספת תוכן מילולי שכתבו האמנים המציגים, שחוויותיהן משמשות להם השראה ליצירתם.

האמנים המשתתפים:

דר' עמנואל לבנסארט – רופא וטרינר המתגורר בפורטוגל, צלם מחונן שבגיל 28 אובחן כמתמודד עם מאניה דיפרסיה.

גוני רוזנבאום – שחקנית וציירת שחלמה לשחק בהוליווד ואז הגיע הדיכאון ששינה את כל התוכניות.

שובל דר – צלמת ומעצבת גרפית, המשמשת כארט דיירקטור במשרד פרסום.

אסי רוזנברג – צייר, צלם, קופירייטר. בשנים האחרונות מפיק ויוצר תערוכות בעלות זיקה חברתית. רוזנברג מתמודד עם חרדות.

דורון פולק / אוצר התערוכה

 

דבורה פישר היתה דמות בעלת אישיות מיוחדת, אשת משפחה מסורה ותעשיינית מצליחה, שפעלה כל חייה למען נצרכים בקהילה. את עיקר פעילותה רכזה בסיוע מסיבי ל"מועצה לילד החוסה" ובנוסף, פעלה למען עמותות וגופים נוספים, שכל מטרתם היתה לעזור ולשקם נזקקים וחלשים ולהשיבם למהלך החיים הרגילים והתקינים. על כן, אין מתאים יותר מתצוגת התערוכה הנוכחית לקידום מטרות עמותת אנוש בגלריה זואה שנקראה על שמה.

אנוש-העמותה הישראלית לבריאות הנפש, מספקת כבר 40 שנה שירותי שיקום ושילוב פורצי דרך בקהילה למתמודדים עם מגבלה נפשית. "אנוש" פועלת בתחומי הדיור, התעסוקה, החברה, הפנאי והייעוץ למשפחות. בשנים האחרונות מפתחת העמותה גם שירותי טיפול ומניעה לצעירים. השירותים ב"אנוש" מבוססים על התאמה אישית ועל ערכי גישת ההחלמה המאפשרים לאדם לחיות חיים מלאים ובעלי משמעות.

 

דילוג לתוכן