תנועה פוגשת ביצירה | אוקטובר 23 - ינואר 24 - בית ציוני אמריקה - ZOA TLV

תנועה פוגשת ביצירה | אוקטובר 23 – ינואר 24

תנועה ביצירה היא אשליה. האמן יוצר תחושה מוטעית המועברת אל הצופה והופכת את היצירה לסרט נע – שנעצר, מעין 'פריז' ברגע המסקרן ביותר בסצנה.

מהאלמנטים המרכיבים את היצירה – התנועה מגיעה אחרונה. כשהאמן מחליט על תוכן היצירה, הקומפוזיציה שלה, הצבעים, הטכניקה ומשיכות המכחול – מגיעה התנועה לבסוף ומהדקת אותה.

התנועה מלמדת אותנו אודות האמן. משיכות המכחול על הבד, כיוונן, גודלן, והחוזק שלהן אל מול הקנבס – קוראים לנו לספוג את תחושותיו של האמן ברגע עבודתו על היצירה וכך המסר האמנותי שמבקש להעביר נטמע בתוכנו.

ביצירת אמנות פלסטית, התנועה יכולה להתבטא בדרכים רבות ומגוונות, וביניהן: תנועה שהוקפאה, הדימוי ביצירה נראה כמו במהלך תנועה, אולי ריקוד, הליכה או נסיעה, והנה בעוד רגע הוא ממשיך את התנועה; פסל קינטי-תנועתי המזמין את הצופה לגעת בו, בשונה מפסל המזמין את הצופה לנוע סביבו; תנועה רבת אלמנטים, בה האמן בוחר להשתמש במספר צורות וצבעים, ואנו הצופים מטיילים עם עינינו על בד הקנבס המהפנט, בין אותם צורות וצבעים, דבר היוצר תחושה של תנועה; תנועת טשטוש, לרוב נוצרת במצלמה, כשהצלם מצלם דימוי בזמן תזוזה. האמן בוחר לטשטש את הדימוי על מנת להעביר תחושת תנועה; תנועה טבעית, המשתקפת בתופעות שונות בטבע. העץ הנשקף בתוך מי נהר ופרחים המרקדים בקצב הרוח, ציפור המנפנפת בכנפיה וכו';

התערוכה מציגה אמנים ואמניות מתחומי הציור, הצילום, הפיסול והכתיבה – שבין יצירות האמנות שלהם נמצאת יצירה המורכבת מתנועה זורמת ומהפנטת, משיכות מכחול, צבעים וצורות הקוראים לצופה להמשיך את תנועת האמנות.

בשל המלחמה נדחה ערב הפתיחה החגיגי ליום חמישי, 4 בינואר 2024, בשעה 19:00. במהלכו יוגש יין וכיבוד, יתקיים שיח גלריה המזמין את הצופים להכיר את האמנים והיצירות.

הכניסה פתוחה לקהל הרחב. נשמח לראותכם!

 

מפיקת התערוכה – מורן יעקבי

 

 

 

דילוג לתוכן