צבעי האביב | אפריל 2024 - בית ציוני אמריקה - ZOA TLV

צבעי האביב | אפריל 2024

מה זה אביב בשבילך?

פריחה שמגיעה לאחר חורף קר, קרני שמש חמות המאפשרות לניצנים לנבוט מן האדמה ומתלטפות על עורפנו ברכות מופתית. שדות המתמלאים בפרגים וחרציות, גבעות לבנות המחליפות אדרתן לצבע הירוק, מלאות בעדרי צאן ועצי ארזים הניצבים ומתרוממים מעליהן. שלג זך המעדכן מצב צבירה ומזרים אל הגאיות והנחלים מים נקיים, קולות שכשוך המים המלחינים מנגינה טבעית, ניחוחות של ערוגת גינה מעוטרת ששבה ללבלב, עץ המנגו הוותיק בחצר הבית העמוס תפרחת, גווני תכלת הנחשפים מבעד לעננים בהירים הנעים לאיטם בשמים לא ממהרים לשום מקום ואף אחד גם לא מאיץ בהם…

האביב הוא תקופה של פריחה, אהבה והתחדשות. האביב הוא חגיגה מענגת חושים של צבעים, צלילים וריחות. לא סתם – הוא מהווה השראה ליצירה אצל אמנים בתחומים שונים והכמיהה אליו חוצה כל גבול, פיזי או מטאפורי.

יצירות אמנות רבות ומפורסמות מבוססות על האביב, וביניהן: "אביב", של בוטיצ'לי – ציורו המיתולוגי של אחד מגדולי הרנסאנס, "סונטת האביב" של בטהובן.

תקופת האביב הציורית מזמינה את האמנים והאמניות לשאוב ממנה נחלים של השראה, וקוראת לנצור ולתעד בגווני הפסטל הייחודים לאביב, אל תוך בד הקנבס, קליל המצלמה, החומר גולמי של הפסל או הדף הלבן של המשורר.

אם האביב מעודד גם אתכם, גורם לכם להתאהב וממלא אתכם בהשראה, אתם מוזמנים להתרשם מיצירות אמנות ברוח התקופה.

אירוע פתיחה יתקיים ביום שני, ה-1 באפריל, בשעה 19:00. במהלך הערב יתקיים שיח גלריה המזמין את הצופים להכיר את האמנים והיצירות.

הכניסה פתוחה לקהל הרחב, נשמח לראותכם!

 

 

 

 

 

דילוג לתוכן