נוף ילדות | מאי 2023 - בית ציוני אמריקה - ZOA TLV

נוף ילדות | מאי 2023

"בגן העדן של ילדות, אשר היה פורח, הייתי חלק מהנוף, היום אני אורח"

הילדות היא אוצר בלתי נדלה של געגוע – והשראה. הפרדסים המלאים בצבעי כתום-ירוק, ניחוח החופש של המרחבים הפתוחים, התחושה הקטיפתית בשדות הכותנה, סלסלת הפירות שהייתה מנוחת בסלון ולא התרקנה לעולם, מגירת הממתקים שהנסתרת במטבח, תנור הנפט שהיינו חבוקים לצידו בימי החורף הקרים וגן השעשועים בו צברנו חוויות שעיצבו את אישיותנו – נחשבים באמנות כארסנל מלא בזיכרונות, תחושות והשראה, דרכו יכולים האמנים ליצור את נוף ילדותם מחדש.

שלמה ארצי מתעד בשירו את הגעגועים אל הנופים ששינו את פניהם עם חלוף ימי השחרות, דרך השורשים שעיצבו את אישיותנו, הענפים הנוסטלגיים שכבר נשברו, צבעי הפרחים הססגוניים והירוק ששטף את עינינו.

באמצעות האמנות, הציור, הצילום, הפיסול והכתיבה משחזרים האמנים נופים אלו, המשתקפים בחן והיופי בטבע, הפרדסים והכרמים, מראות הציפורים, אווירת החופש והרוגע הנצורה בעת ההתבוננות בטבע ומחזירים אותנו במסע אל נוף ילדותם ובכך גם אל נוף ילדותינו.

התערוכה מזמינה את הצופים והצופות להתרפק על העבר ולהתרגש מחדש דרך יצירת מנופים עוצרי נשימה ורגעים אותנטיים מפעם. ולראות כיצד כל אמן ואמנית מציג בסגנונו הייחודי את המרחב בו גדל – ומתרגם נופים אלו ליצירה אמנותיות, המזמינה את הצופים למסע בזמן וחזרה אל מחוזות ילדותנו.

 

ערב פתיחה חגיגי יתקיים ביום חמישי, 4 במאי, 19:30, במהלכו יוגש יין וכיבוד ויתקיים שיח גלריה המזמין את הצופים להכיר את האמנים והיצירות.

הכניסה פתוחה לקהל הרחב! 

מפיקת התערוכה: מורן יעקבי.

דילוג לתוכן