לאה גול, תערוכת יחיד: "חשופה לאיתני הטבע" | מאי 2024 - בית ציוני אמריקה - ZOA TLV

לאה גול, תערוכת יחיד: "חשופה לאיתני הטבע" | מאי 2024

זוהי תערוכת היחיד הראשונה בישראל של הציירת לאה גול, אשר בארץ מולדתה תורכיה הספיקה לעשות לעצמה שם ומקום בעולם האמנות. לאה גול יוצרת את עצמה בכל ציור, בכל יצירה היא חושפת צד נוסף שלה שמגלה את סיפור חייה המטלטל, אשר לקח אותה ממחוזות ילדותה האוריינטליים אשר באיסטנבול תורכיה, עת הייתה ילדה למשפחה מוסלמית והעביר אותה ברחבי הגלובוס בחיפוש אחר משמעות לחייה, אותה היא מצאה בעולם הקודש היהודי. לאה התגיירה באמונה שלמה כי הדת היהודית היא מקור הכוח ובעלת המשמעות לחייה. לאורך כל הדרך המפותלת אשר עברה, היא נשארה חשופה ונאמנה לעצמה, את עולמה הפנימי העשיר היא הביעה בציוריה אשר היו לעוגן.

לאה גול השתתפה בתערוכות קבוצתיות רבות ואף הציגה תערוכות יחיד בעיר הולדתה איסטנבול, שם עשתה לה שם כאמנית פורצת דרך. היא נוטה לצייר על קנבסים גדולי ממדים אשר גורמים לצופה להיטמע בעבודה. פלטת הצבעים שלה עזה ומגוונת והיא אינה חוששת לנסות, לטעות, להצליח ולהיחשף. הדימויים המופיעים בציוריה הינם מעולמה הפנימי, תוך התייחסות והדהוד לסיפור חייה, ילדיה, נשיותה וסיפורי הקודש אותם היא הופכת לסיפור מכשף ומסתורי.

מקורה של כל יצירה היא עמידה אל מול הקנבס הריק, בתהליך מדיטטיבי תוך התחברות לצליל הפנימי, לריח מן העבר הנושא זיכרון משמעותי. ההתכנסות פנימה מאפשרת לה לצייר את הרגש הטהור, תוך שימוש בפלטה עזה רב גונית, שכבות של צבע ודיוק הגבולות היוצרים תחושת המציאות המדומה שבסיפור.

ביצירתה של לאה היא מציירת את הפורטרט האנושי, מתוך הקשבה פנימית וחיבור אינטואיטיבי, היא מפתחת סגנון אישי וייחודי, היא חוקרת את עברה ותוהה לגבי עתידה כאשה יוצרת במקום חדש אשר מאתגר אותה. כאוצרת המלווה את תהליך יצירתה אני יודעת כי היא תמצא לה מקום בעולם האמנות הישראלי כי לעבודתה יש כוח עוצמה ציוריה מרתקים והצופים בהם נפעמים.

אוצרת התערוכה: גלית צימבליסט

פתיחה חגיגית: יום רביעי, 15 במאי, בשעה 19:30

נעילה: 16 ביוני, 2024

 

דילוג לתוכן