כוחו של הלב(ד) | ינואר 2022 - בית ציוני אמריקה - ZOA TLV

כוחו של הלב(ד) | ינואר 2022

מתי הייתה הפעם אחרונה בה בילית לבד עם עצמך ללא שום תקשורת עם הסביבה בלי שום מסכים ואורות מהבהבים?

21  שנים בתוך המאה ה-21 והיכולת שלנו לבלות לבד עם עצמנו כמעט ונעלמה. בדור של מסכים חכמים הותרנו את האדם הכי קרוב אלינו בצד. רגע אחד של "שעמום" ומיד ביד מופיע הנייד. האור הכחול, הקצב המהיר ושפע המידע בקצות האצבעות – כל אלו מסיחים את דעתנו ומסתירים את עצמנו. בחיינו ישנם רגעים מסוימים המאלצים אותנו לגלות את הלבד, בין עם פרידה, ילדים שהתחתנו ועזבו את הקן, קורונה ועוד.

המילה "לבד" עשויה להעלות בנו תחושות לא נעימות, בעיקר עבור אלו הנטענים מאינטראקציות חברתיות, ומתמלאים באנרגיה כשהם בסביבת אנשים. ​​

אולם הלבד בשונה מהבדידות טומן בחובו כח רב. הבדידות מציפה לעיתים את הריקנות והקושי, הלב(ד) מזמין אותנו להגיע אל הליבה שלנו ולהתחבר אל עצמנו ומאפשר לנו לכבות את שלל המסכים שאנו מקרינים כלפי חוץ, ונועדו להחביא את מי שאנחנו באמת. עבור האמן, הלבד הוא לא עוד 'רגע' להירגע ממהלך היום, אלא רגע עמוק מכך. רגע של פורקן נפשי אל תוך קנבס, חימר, קליק המצלמה, הדף והעט, כלי הנגינה וכל חומר אותו האמן הופך ליצירה.

לעיתים ההשראה הגדולה ביותר של אמן, צפה מתוך רגעי הלבד. אלו רגעים בהם האמן מחובר לעצמו באופן אותנטי, ללא מסננים. הוא מעז ליצור יצירת אמנות שהיא לב(ד) ליבו.

התערוכה מציגה אמנים ואמניות שבמרכז יצירותיהם.ן מסתתר לו הלבד. על הבדידות אל מול היחד. על תובנות וחוזקות שצפות בתקופות שונות ומשתנות בחיים.

מפיקת התערוכה: מורן יעקבי

פתיחה: יום רביעי 29/12/2021 | 19:30

*הכניסה לאירוע הפתיחה פתוחה לקהל הרחב, נשמח לראותכם.

דילוג לתוכן