געגועים בצבע | פברואר 2023 - בית ציוני אמריקה - ZOA TLV

געגועים בצבע | פברואר 2023

האמנית ויויאן פרץ בן-מאיר מציגה תערוכת יחיד: געגועים בצבע

אוצר: מרק שנדרוב

לאמנית ויויאן פרץ בן-מאיר סיפור חיים הלקוח מתוך סרט, שאמצעיתו טרגדיה. אך היא הפכה הכל לאגדה.

ויויאן היא אישה של מסע, נדודים, קטיפת חוויות ורצון עז לטרוף את העולם וחוויותיו. יש איזשהו אי שקט טמון בה מצד אחד, מאידך היא רגועה ובטוחה כאשר היא יוצרת בקו האמנותי שלה.

בתערוכה הנוכחית, בוחרת האמנית ללכת אחר המיית לבה. הציור שלה הוא מסע של חיפוש וכמיהה, תפילה או געגוע. לעיתים הוא שמחה מתפרצת, לעיתים עצב וכאב, הציור שלה הוא סרט.

פרץ בן-מאיר: "הציור הוא צורך קיומי שלי, לבטא את עצמי בצבעים ובצורות במקומות שבהם מילותיי דלות ואין ביכולתן להכיל. אלו הם זיכרונות ילדותי הצרובים בי לטוב ולרע. הם אלו שעיצבו את חיי, את כמיהותי ורצונותי"..

ויויאן נולדה באגאדיר שבמרוקו למשפחה מסורתית וספגה את התרבות סביבה בילדותה. אביה הרב היה סוחר והחיים התנהלו על מי מנוחות עד רעידת האדמה הנוראית שפקדה את העיר וטילטלה את חייה של וויויאן כילדה כבת 14.

היה זה מפנה עבור הילדה שלימים עלתה לארץ, למדה את מקצועות הביוטי, אך בד בבד למדה ציור אצל מיטב המורים והתרכזה בנושאים מעברה: טקסים, מסורות, נופי ילדותה.

 

אירוע קבלת פנים חגיגי, בחסות ברית יוצאי מרוקו ובנוכחות שגריר מרוק בישראל: יום שני, 20 במרץ 2023, 19:30 | בית ציוני אמריקה.

 

 

 

דילוג לתוכן