בדרכי שלי | ספטמבר 2022 - בית ציוני אמריקה - ZOA TLV

בדרכי שלי | ספטמבר 2022

תערוכת יחיד של האמנית בהירה לראה, אמנית רב תחומית שהעזה להגשים את חלומה ולממש את כישרונה ואהבתה לאמנות.

"עוד כילדה זוכרת אני את אהבתי הגדולה ליצירה ולמלאכת כפיים. לאחר שחרורי מהשירות הצבאי בנח"ל היה לי ברור שארצה ללמוד בבצלאל בירושלים. טרם ידעתי באיזה תחום אך ידעתי שזה הכוון. מכיוון שהורי היו עולים חדשים קשי יום וממש לא יכלו לממן לי לימודים אקדמיים ובמיוחד בתחום שלהבנתם נחשב לתחום לימודים ללא תכלית אמיתית, בשנה הראשונה לשחרורי מהצבא עבדתי וחסכתי כסף ולאחר מבחני הקבלה אכן התקבלתי לבצלאל למחלקת העיצוב.

שנות לימודי בבצלאל חרוטות בזיכרוני כשנים מרתקות ומלאות ענין וזאת למרות הקשיים הקיומיים (עבדתי ומימנתי את לימודי ואת המעונות) ומהר מאד הבנתי שהעיצוב התלת ממדי – הפיסול, הכי מדבר אלי.

לימים נישאתי וילדתי את בנותיי ותחום האמנות נזנח מעט. עשיתי הסבה מקצועית לריפוי בעיסוק אך תמיד עסקתי בקרמיקה, פסיפס, ויטראז', ציור ועוד. במשך השנים עבדתי עם קשישים בעלי מוגבלות פיזית, עבודה מלאת סיפוק ונחת רוח. עם יציאתי לפנסיה חזרתי לאהבתי הראשונה – הפיסול.

במהלך השנים השתתפתי בסדנאות של מוזיאון תל אביב, בהנחייתו של נחום ענבר ולאחר מכן אצל האמן צ'רקוב ובשנים האחרונות אני מפסלת בסדנת סקולטורה בהנחייתו של דוד פאר, מורי ורבי.

התחומים אשר מעניקים לי השראה לקוחים בעיקר מחיי היום יום. דמויות מחיי המשפחה, אימהות, הורות ונשים במצבים שונים ובתקופות שונות בחייהם. חשוב לי לשים דגש על הביטוי הרגשי של הדמות, לנסות לגעת… לעיתים אני חוטאת גם בפיסול קוביסטי ומופשט.

אני מפסלת בחימר וחלק מעבודותיי אני גם יוצקת בברונזה, אלומיניום, ופולימר.

השתתפתי בתערוכות בארץ ובחו"ל. בארץ במתחם ממילא ירושלים, בתאטרון הבימה תל אביב, במסגרת אמני חולון עירי, כן תערוכה של אמני ישראל במוסקבה רוסיה, ועוד תערוכות קבוצתיות רבות".

פתיחה: יום שני 22/08/2022 | שעה: 19:30

נעילת התערוכה: 18/09/2022

מפיקת התערוכה: מורן יעקבי

 

 

דילוג לתוכן