אברהם שמי-שהם: תערוכה רטרוספקטיבית | אוגוסט 2022 - בית ציוני אמריקה - ZOA TLV

אברהם שמי-שהם: תערוכה רטרוספקטיבית | אוגוסט 2022

בתערוכה הנוכחית של האמן הוותיק אברהם שמי-שהם מוצג אוסף יצירות במגוון נושאים שהעסיקוהו במהלך כל שנות יצירתו. בעבודות ניתנת לזיהוי דרך התבוננותו הייחודית בעולם הסובב אותנו: נקודת מבט רוויה אמפטיה ואהבה, חיבור עמוק לנוף הארץ, לתולדותיה, לסיפוריה, שיריה ומקורותיה התנ"כיים. בתערוכה מוצגות גם עבודות יודאיקה מתוך הנושא 'כתר ארם צובא'.

הציורים של שמי, בסגנון פיגורטיבי המזכיר את ציורי האבות המייסדים של הציור הארץ-ישראלי מימי בצלאל המוקדמים, מאופיינים ביופי פיוטי רומנטי השייך לעולם אוטופי. הם מעוררים געגוע בפשטות ובישירות שבה הם כמו מתעדים את החיים. הם מעוררים מנעד של תחושות ותגובות, החל מקבלה פשוטה של המובן מאליו וכלה בהתפעמות עוצמתית. יפי הטבע ואהבת האדם נשקפים מכל פרט ופרט. שמי חוגג את הטבע, את עושר צבעיו ותופעותיו, ומביע ביצירותיו את האמונה באדם, בפשטותו ובעוצמתו.

יצירתו של שמי בכללותה היא ביטוי לחדוות החיים והיושרה המקננות בו עצמו ובאישיותו.המהות האמנותית נגלית בצבעוניות העשירה שבציוריו, בניגודים שבין החם לקר, של הכתם והמרקם ובמשיכות המכחול. בכל העולמות שהוא בורא ניכרת אהבת החיים עצמם, אהבת הארץ ונופיה, תולדותיה ואנשיה, ויש בהם מעין הבטחה להמשכיות ולהתמדת הקיום האנושי כאן ובכל מקום וזמן.

ד"ר יהודית שפלן

***

אברהם שמי-שהם הוא אמן ותיק, אשר הציג עד כה שלושים וחמש תערוכות יחיד בארץ ובחו"ל. במשך כחמש עשרה שנים שימש כיו"ר אגודת הציירים והפסלים בבת-ים, וכן שרת מספר שנים כאחד האוצרים במוזיאון התנ"ך ברחוב רוטשילד בתל אביב. מזה כשלושים וחמש שנים הוא מכהן כחבר הנהלת מרכז מורשת יהדות חלב, ארם צובא, והוא גם חבר הנהלת קבוצת 'צבע בטבע', אשר עורכת סדנאות אמנות בכל רחבי הארץ.

שמי-שהם תורם מציוריו לגורמים שונים, למוסדות כמו אקי"ם, איל"ן, הוועד למען החייל, בית חולים וולפסון, בית חולים שיב"א. הוא תרם תערוכה שלמה בנושא 'חתונה תימנית' למרכז מורשת יהדות תימן ברחובות, לתצוגת קבע. בנוסף, שמי כתב ספר סיפורים 'זיכרונות מחלב, סוריה' – עיר מולדתו, והספר הופיע בשתי מהדורות. עושר דמיונו של האמן הצליח לעבור גם דרך המילה הכתובה.

 

אירוע פתיחה: יום חמישי, 4.8, בין השעות 21:00-20:00

 

דילוג לתוכן