הרצאה כפולה: לנצח את הפחד | גיל אבני וארז אלטויל - בית ציוני אמריקה - ZOA TLV

הרצאה כפולה: לנצח את הפחד | גיל אבני וארז אלטויל

ערב אחד – שתי הרצאות

20:30 – במבט חטוף, 101 ימים בשבי הגרילה בקולומביה – סיפורו של ארז אלטויל

21:30 – האור בקצה המנהרה, עדות נדירה של אדם שהיה במצב של ערות תחת הרדמה – סיפורו של גיל אבני

במבט חטוף

פחד הוא מה שמניע אותנו בחיים. הפחד מלאבד מקור הכנסה. הפחד שלא יקבלו אותנו כמו שאנחנו. הפחד לקבל סירוב. הפחד מלאבד את החיים. אז איך מתגברים עליו?

בספטמבר 2003 חרב עולמו של ארז אלטויל. ממצב של חופש מוחלט בטיול אחרי צבא ואושר שלא ידע כמותו – ברגע אחד הפך, יחד עם שישה מטיילים נוספים, שבוי של ארגון גרילה. ממי שלא מפחד לעשות בנג'י, צניחה חופשית וראפטינג בנהר מסוכן, למי שמפחד להוציא מילה כדי שלא יהרגו אותו.

אבל למרות הפחד שנכח שם כל שנייה – הפחד לא לצאת משם, הפחד על המשפחה בבית, הפחד על הפגיעה הנפשית, הוא בחר לנצח אותו בדרך שלו, לנסות להתנגד, לברוח ואפילו לתכנן ניסיון מרד בחוטפים.

101 ימים ארוכים, שכללו משברים רבים, מריבות על אוכל והתקפי בכי, לצד רגעים אופטימיים ושמחים, הסתיימו בניצחון החופש ובשחרור דרמטי וחזרה הביתה.

בהרצאה סוחפת ומלאת הומור, ארז מתאר כיצד למד להתמודד עם הפחדים, בדרך להתרוממות נפש ולהישרדות.

ארז אלטויל, בן 42, עובד כיום במגוון תחומים ולא נכנע לטראומה. הוא מעביר את ההרצאה בשנים האחרונות למגוון קהלים רחב ברחבי הארץ. כמו כן, הוא שותף בכתיבת הספר "101 יום", חזר לקולומביה כעבור מספר שנים וחזר לטרק בו נחטף לצילומי הסרט הדוקומנטרי "החוטף שלי" של מארק הנדרסון, אחד החטופים הנוספים. סיפורו הופיע גם בפרק בתוכנית "כלואים בארץ זרה" של נשיונל ג'אוגרפיק ובפודקאסט "קטעים בהסטוריה".

האור בקצה המנהרה

גיל (33), גבר בריא בדרך כלל (למעט מחלה קשה אחת – ספורט), מתיישב לצפות במשחק כדורסל של מכבי ת"א ומתעורר לתוך מציאות קמאית בה צוות רפואי נלחם על חייו; הוא סובל מנזק מוחי בלי הפיך, מונשם ומורדם. בצוות הרפואי אומר כי נותרו לו ארבע שעות לחיות, לכל היותר.

אחרי כמעט 50 שעות הוא מתעורר וכשהוא עדיין מחובר למכשירי ההנשמה הוא כותב: "שמעתי כל מה שנאמר מילה במילה".

עדות נדירה של אדם שהיה במצב של ערות תחת הרדמה.

גיל סוחף את המשתתפים דרך רכבת הרים אותה עבר בדרכו למצוא את האור בקצה המנהרה. בשפה ייחודית הוא משלב הומור, שנינות ואפילו בכי פה ושם, ומצייד את שומעיו בחומר למחשבה והרבה תקווה.

בימים אלה מצולם סרט דוקומנטרי בינלאומי בשיתוף חברת Yes, המספר את סיפורו של גיל.

"המפגש עם גיל שינה את חיי… מה שנקרא: "נכנסתי לפרופורציה" מתוך הבנה עמוקה של משמעות המילה. (יעל ד.,פקידה בכירה בבנק)

"מפגש ייחוד וחד פעמי בעוצמתו. מסוג המפגשים שהולכים איתך הרבה זמן… המפגש מאמת כל אחד ואחד עם אירועים אישיים אותם הוא חווה ומשאיר נקודות רבות למחשבה… אין ספק שזו הצצה לטריטוריה אסורה… " (ד"ר ר., פסיכיאטר).

לפרטים וכרטיסים לחצו: "לאתר האירוע"

21פברואר 2022

20:30

לאתר האירוע
לנצח את הפחד: ערב אחד - שתי הרצאות

אירועים דומים


דילוג לתוכן