ניווט בין דימויים חזותיים למילים | אפריל 2019 - בית ציוני אמריקה - ZOA TLV

ניווט בין דימויים חזותיים למילים | אפריל 2019

ניווט בין דימויים חזותיים למילים / דפנה מוריה
נקודת המוצא ומקור ההשראה של היצירות בתערוכה זו הוא הספר "ניווט בין דימויים חזותיים למילים" שיצא לאחרונה בהוצאת המרכז למחקר ושינוי באמצעות אמנות.

בעבודה על היצירות המופיעות בתערוכה זו, דפנה מוריה יוצאת מתוך הדימויים המופיעים בספר למסע אינטואיטיבי של צורות וצבעים. עבורה, זהו רובד נוסף של משחק הגומלין בין דימויים חזותיים ומילים.

"הספר נכתב באופן שמגלם וממחיש את משחק הגומלין בין דימויים חזותיים ומילים, ובין חשיבה אינטואיטיבית וחשיבה לוגית. בעוד הספר נשען על ניסיוני כמטפלת מנחה ואומנית ומארגן באופן לוגי את הרעיונות הנובעים מפרספקטיבות מגוונות באמצעות מילים ובאמצעות דימויים חזותיים, העבודות בתערוכה יוצאות  מהדימויים בספר למסע אינטואיטיבי של צורות וצבעים, תנועה וקצב."

דפנה מוריה, Ph.D. היא אמנית פעילה, מרצה בכירה בתחום הטיפול באמנות ומייסדת המרכז למחקר ושינוי באמצעות אמנות. המרכז מציע הוראה,ליווי ושיתוף פעולה לפרויקטים מבוססי אמנות בדיסציפלינות שונות. (www.ABRch.org) מוריה מאמינה כי בכוחה של האמנות ליצור חיבור בין דמיון למציאות, בין מודע ולא מודע ובין סוגי חשיבה שונים. היא מעודדת חוקרים, סטודנטים ומורים להחזיר את האמנות לארגז הכלים היומיומי של כולנו ככלי בהבעה עצמית ופתרון בעיות. מוריה מזמינה אותנו למסע מעורר מחשבה והשראה באמצעות אמנות – בתערוכה,  באמצעות מילים ודימויים חזותיים – בספר ובהרצאות שלה, ועל ידי התנסות מעשית בסדנאות שהיא מעבירה.

העבודות בתערוכה זו למכירה. חצי מההכנסות יוקדש למימון סדנאות "אמנות ככלי עזר בפתרון בעיות" לצוותים חינוכיים ולמדריכים בעמותות חברתיות.

ליצירת קשר, שאלות ותגובות (באמצעות דימוי, מילה או שילוב שלהם): dafna@ABRch.org

 

פתיחה חגיגית: 12 באפריל 2019, 11:30

 

דילוג לתוכן