מאיר שליו | תנ"ך עכשיו - סדרת הרצאות - בית ציוני אמריקה - ZOA TLV

מאיר שליו | תנ"ך עכשיו – סדרת הרצאות

הסופר מאיר שלו, מבכירי הסופרים בישראל בסדרת הרצאות מיוחדת הכוללת שבע הרצאות על תנ"ך, מזווית של הכרתם: על דוד המלך, על האהבות הגדולות של ספר בראשית, כרישי הנדל"ן של התנ"ך, וגם כיצד התנ"ך השפיע על הכתיבה הספרותית שלו.

הסדרה כוללת שבע הרצאות של כשעה עד שעה וחצי.

מפגש 1- 24.10 בשעה 18:00 

האהבות הראשונות של ספר בראשית: בהרצאה זו מאיר שלו ידבר על האהבות של ספר בראשית, אלה של שלושת האבות וארבע האמהות, על השונה והדומה לאהבתנו אנו.

 

מפגש 2- 31.10 בשעה 18:00 

מודיעין וריגול במקרא: הסופר מאיר שלו, בהרצאה מרתקת ואקטואלית על סיפורי הריגול הראשונים בתנ"ך:מהי הסיבה לכישלונם של שנים עשר המרגלים ששלח משה לתור את ארץ כנען? ומהי הסיבה להצלחה שנחלו שני המרגלים ששלח יהושע ליריחו? ומהי התשובה לגרסה התנ"כית של השאלה "מי נתן את ההוראה"?

 

מפגש 3- 7.11 בשעה 18:00 

מגילת רות: מה מסתתר מאחורי הסיפור התמים הזה? מגילת רות היא סיפור אהבה יפה משעשע, אופטימי ורומנטי והיא נכתבה בעיטו של סופר עברי גדול. אבל מטרתה איננה ספרותית אלא פוליטית. במפגש מאיר שלו יקרא איתנו את המגילה, פסוק אחרי פסוק ויפענח את סודה.

 

מפגש 4- 14.11 בשעה 18:00 

"מנהיגותו של דוד המלך": מאיר שלו עם סיפור עלייתם, גדולתם ומנהיגותם של דוד ומלכים נוספים בהיסטוריה של עם ישראל.

 

מפגש 5- 21.11 בשעה 18:00 

קריאה אחרת של מגילת אסתר: מדוע מגילת אסתר ולא מגילת מרדכי? קריאה שונה של המגילה עם הסופר מאיר שלו תראה שמרדכי לא היה כה צדיק, המן לא היה כה רשע, אחשוורוש לא היה כה טיפש ואסתר מלכה מכל בחינה.

 

מפגש 6- 28.11 בשעה 18:00

כרישי הנדל"ן של התנ"ך: הסופר מאיר שלו בהרצאה על רכישת הר הבית, מערת המכפלה, כרם נבות וגם על זכויות נשים על אדמות המשפחה.

 

מפגש 7- 5.12 בשעה 18:00

כיצד התנ"ך השפיע על הכתיבה הספרותית של מאיר שלו? במפגש הסופר מאיר שלו ידבר על השפעתו ונוכחותו של התנך ברומנים שלו, מבחינה סגנונית ונושאית, הן בדמויות ובעלילה וגם בשמות הספרים

 

למידע נוסף לחצו: "לאתר האירוע"

21נובמבר 2021

מרתה

18:00

לאתר האירוע
מאיר שליו

אירועים דומים


דילוג לתוכן